Geoblog.pl    piti628    Podróże    Rowerami od Tczewa do Białegostoku głównie przez Green Velo    Przez Malbork
2023

Przez Malbork

Polska, Malbork

Po północy Ewa wsiada. Ma wolne swoje miejsce, jedynie rower musimy zapakować na drugim końcu wagonu. Nocka dla mnie nie przespana, do końca drogi opóźnienie, wysiadamy w Tczewie przed szóstą rano. Dziewczyny za godzinę mają pociąg do Elbląga, ja ruszam tam rowerem. Nie chcę przerwy na mapie w objeździe Polski dookoła. Najpierw wzdłuż Wisły odwrotnie do jej biegu, do mostu w Knybawie po którym widziałem jeżdżące rowery , gdy płynąłem ostatnio kajakiem. Ten most jest na drodze krajowej nr.22. To ruchliwa droga, ale na tym odcinku w remoncie. Jadę remontowaną nitką, ale daję radę. Siedem kilometrów do zjazdu z tej trasy. By szybko dogonić dziewczyny jadę według nawigacji i oczywiście tracę się w polach wjeżdżając w mało uczęszczaną drogę. Mało albo wogóle, bo brak tu śladów jazdy. Buty już mokre, rosa zrobiła swoje. W pewnej chwili dostrzegam w polu rozbitą pałatkę pod którą ktoś zapewne kima, bo jest też i rower. Nie zakłócam ciszy przemykając dalej z pewną pociechą, że gdzieś ta droga jednak prowadzi, to i mnie zaprowadzi. No i faktycznie. Przed ósmą rano dojeżdżam do Fromborka. Tu śniadanko, kilka fotek zamku krzyżackiego i dalej w stronę Elbląga.  Można by dalej DK22, ale to wątpliwa przyjemność.