Geoblog.pl    piti628    Podróże    Warta-Odra-Międzyodrze 724 km. w jedenaście dni kajakiem    Dzień 9 Przez Kostrzyn nad Odrą
2024

Dzień 9 Przez Kostrzyn nad Odrą

Polska, Kostrzyn nad Odrą

Wypływam przed dziewiątą. Pogoda optymistyczna. Na terenie parku spodziewam się zobaczyć dużo więcej różnorodnego ptactwa niż wcześniej. Niestety, nic takiego nie dostrzegam. Na szczęście są orły, kormorany , łabądki, kukułki, mnóstwo trzciniaczków i inne nie rozpoznawalne przeze mnie ptaszki też. W momencie gdy rozmyślam czy w tym roku uda mi się dojrzeć zwierzaka , którego w tym rejonie widziałem raz w życiu, dostrzegam na drzewie po drugiej stronie rzeki coś co może być tym zwierzem. Podpływam bliżej a zwierz znika w dziupli w tym drzewie. Dopiero w domu na zdjęciu widzę że udało mi się zrobić fotkę jego mordki, gdy się chował w dziuplę. To mordka szopa pracza :-). Wychodzę z kajaka licząc że może sprowokuję go różnymi sposobami do wyjścia z dziury, niestety kwadrans nie przynosi oczekiwanych efektów. Odpływam nie zadowolony. Najwięcej fajnych zdjęć przyrody ożywionej udaje mi się zrobić tuż przed samym Kostrzynem nad Odrą położonym bardziej nad Wartą ;-). Mijam to miasto dosyć szybko bo burzą i jednocześnie budują nowy most, strasznie przy tym hałasując i równo o trzynastej wpływam na spokojną tutaj Odrę. Za mną 588 km. Warty.