Geoblog.pl    piti628    Podróże    Turcja Syria wycieczka objazdowa    W drodze do Syrii
2007

W drodze do Syrii

Turcja
Turcja, Antakya

Po całodziennej jeździe autokarem z drobnymi przerwami na zwiedzanie różnych różności architektoniczno-przyrodniczych dotarliśmy już po zmroku do Antakyi. Antakya to nazwa oficjalna miasta, które dla Turków ciągle pozostaje Hatayem. Początki miasta sięgają czasów starożytnych, zostało założone w 300 roku przed naszą erą przez Seleukosa I Nikatora, którego ojciec był jednym z generałów Aleksandra Wielkiego. W tamtych czasach miasto nosiło nazwę Antiochii nad Orontesem lub Antiochii Syryjskiej, co odróżniało je od innych Antiochii (Pizydyńskiej, Margiańskiej itd.). Antiochia Syryjska była najludniejszą i najbardziej znaczącą ze wszystkich Antiochii, liczyła sobie wówczas pół miliona mieszkańców, podczas gdy obecnie Antakyę zamieszkuje zaledwie około 180 tysięcy ludzi. Szybki spacerek do knajpek pod wodospadami i lulu bo noc bardzo krótka. O trzeciej pobódka i wyjazd do Syrii...

• zdjÄ™cie
Aliczek
Aliczek - 2010-11-29 18:51
Coś Pan pomylił Antakya leżąca na terytorium należącym kiedyś do Syrii jest dla Syryjczyków Hatayem a nie dla Turków.:) Syryjczycy uważają te odebrane im tereny dalej za swoje. M.in stracili swój jedyny port morski a tym samym dostęp do morza.:))

piti628 - 2010-11-29 19:22
Dawno temu była ta wycieczka, więc teraz już nie pamiętam, ale bez sprawdzania tych danych przytoczyłem opowieść przewodniczki, może coś pomyliłem :(