Geoblog.pl    piti628    Podróże    Trzy stolice- Bruksela, Luksemburg, Praga    W Luksemburgu
2003

W Luksemburgu

Luksemburg
Luksemburg, Luxemburg

W godzinach przedpołudniowych dotarliśmy do państwa i miasta Luksemburg. Należy on do najmniejszych krajów świata, tzw. „mini państw”, zajmuje bowiem obszar zaledwie 2,6 tys. km kwadratowych. Jest monarchią konstytucyjną od 1866 roku. Wielkie Księstwo Luksemburga jest najbogatszym krajem Unii Europejskiej. Na obszarze obecnego Luksemburga zamieszkiwały plemiona już w I wieku p.n.e. W V wieku obszar ten został opanowany przez Franków, a od X wieku wchodził w skład Niemiec. Wokół zamku Luksemburg powstało hrabstwo o tej samej nazwie. Jego władcy obejmowali tron cesarstwa rzymsko-niemieckiego, panowali w Czechach, Brandenburgii, na Węgrzech. W końcu XV wieku i w XVI wieku obszar Luksemburga był pod panowaniem Habsburgów. Kongres Wiedeński ustanowił niezależne księstwo połączone z Holandią unią personalną. Konferencja londyńska w 1867 roku uznała jego pełną niepodległość oraz wieczystą neutralność.Przejechaliśmy się kolejką po uliczkach twierdzy Circuit Wenzel, kilka fotek i w droge do Niemiec na zamki w okolicy granicy szwajcarskiej.