Geoblog.pl    piti628    Podróże    Grecja - autokarowa objazdówka    Najpierw Korynt

Najpierw Korynt

Grecja
Grecja, Kórinthos

Przejechawszy przez most nad korynckim przesmykiem z którego organizowane bywają skoki na bungie, dojeżdżamy do miejscowości Archea Korinthos gdzie znajdują się ruiny starożytnego miasta. Współczesny Korynt oddalony jest o kilka kilometrów ,a ma to związek ze zmianą przebiegu linii brzegowej - ruiny starożytnego miasta portowego są dziś położone w głębi lądu. Na terenie ruin starożytnego Koryntu znajdują się pozostałości doryckiej świątyni Apollina, wzniesionej w połowie XI w. p. n. e., nad którymi wznosi się wzgórze Akrokorynt, na którym istniała w starożytności słynna na cały świat grecki świątynia Afrodyty, znana jako miejsce sakralnej prostytucji. Świątynia nie zachowała się do naszych czasów - na Akrokoryncie znajdują się ruiny późniejszej, średniowiecznej twierdzy, a nad całością góruje góra zwana górą Syzyfa, pod która toczyć on miał swój kamień wykonując słynną do naszych czasów- syzyfową pracę. My nie wykonujemy syzyfowej pracy- jedziemy dalej- do Myken.