Geoblog.pl    piti628    Podróże    Przez Niemcy i Danię do pięknej Norwegii    Dziś już Szwecja

Dziś już Szwecja

Szwecja
Szwecja, Goeteborg

Niestety moje pogodowe wróżby (życzenia), okazały się błędne. Poranek deszczowy. Po krótkiej penetracji lasku w którym zabiwakowaliśmy okazało się że jesteśmy na terenie jakiejś strzelnicy wojskowej lub podobnej. Strzelania nie było , ale i tak nastąpił szybki odwrót ku szwedzkiej granicy. Po drodze natrafiamy na miasteczko Halden nad którym góruje twierdza czy też bardziej forteca Fredriksten. Nie jest nam dane obejrzeć ja dokładniej bo deszcz który jakiś czas temu ustał teraz nasilił się z wzmożoną siłą :( Ładne krajobrazy towarzyszyły nam do samej granicy przed którą paręset metrów oglądamy ostatni wodospad, to Elgafossen. Szwecja wita nas jakby końcówką Norwegi, po czym rozpoczyna się normalna autostrada wśród raczej płaskiego terenu (nuda). Popołudniem dojeżdżamy do Goeteborga. Tym razem zwiedzanie raczej bez wcześniejszego planu. Trafiamy na trwający akurat Festiwal kultury 2010. Na wszystkich głównych placach miasta estrady i jakieś śpiewy. Widzimy Götaplatsen reprezentacyjny plac miejski Göteborga-Götaplatsen znajdujący się przy Kungsportsavenyn (Aleja Bramy Królewskiej) - głównej alei miejskiej. Następnie uniwersytet goeteborski, budynek biblioteki i plac Adolfa Gustawa. Na nim jakieś targi żywności regionalnych z polskim, najbardziej obleganym stoiskiem- pierogi i bigos. Ostatni punkt to opera Goeteborska obok portu i stadion piłkarski obok którego parkujemy. Jedziemy na ostatni nocleg w Skandynawii...