Geoblog.pl    piti628    Podróże    Egipt - gorący kraj z cieplutkim morzem    Luksorski zachodni brzeg

Luksorski zachodni brzeg

Egipt
Egipt, Luksor

Następnego dnia po śniadaniu jedziemy na zwiedzanie „Doliny Królów”. Dolina ta położona na terenie Teb Zachodnich była miejscem spoczynku królów Egiptu w okresie od XVIII do XX dynastii czyli od ok.1550 roku pne. do 1070 r. pne. Wchodzimy do trzech spośród 64 grobowców odpuszczając sobie wizytę w grobowcu Tutanchamona w którym zobaczyć można jego mumię. Świadomość tego, ile pracy kosztowało ówczesnych budowlańców wykonanie tych grobowców, kunszt artystyczny i mnóstwo malowideł na każdym centymetrze kwadratowym ścian i sufitów wprowadziło mnie w stan największego uznania dla ich wysiłku.
Jedziemy do fabryki wyrobów z alabastru. Mnóstwo przepięknych wyrobów lecz niestety drogich. Mało kto coś sobie kupił. Jedziemy dalej do Dajr al-Bahri co w dosłownym tłumaczeniu oznacza „Klasztor Północny”. Znajduje się tu kilka wspaniałych zabytków: świątynia Hatszepsut, świątynia grobowa Mentuhotepa II, świątynia Totmesa III, Na podziwianiu tego zespołu świątyń mija nam kolejna godzina i w końcu w najgorętsze samo południe wracamy na statek.