Geoblog.pl    piti628    Podróże    Tajlandia niby baśniowa    Nad rzekę Kwai
2022

Nad rzekę Kwai

Tajlandia, Philtsanuloke

Posileni jedziemy na most. Tam mnóstwo turystów pragnących ustrzelić fotkę bez ludzi, co akurat teraz jest prawie niemożliwe. Przez most powolutku przejeżdża stary pociąg – robiący wrażenie - miejscowa atrakcja turystyczna. Sam most nie jest tym o którym kiedyś powstał słynny film, ten właściwy znajdował się kilkaset metrów dalej, ale nie każdy o tym wie, więc każdy odwiedza ten istniejący. Co do pociągu to i my się takim przejedziemy, ale na innym odcinku trasy. Jadąc na stację kolejową Wang Pho możemy przez okna autokaru podziwiać buszujące po drzewach i kablach energetycznych – małpki. Na stacji przez którą przebiega jeden tor jesteśmy dziesięć minut przed odjazdem „naszego” pociągu. Gdy ten nadjeżdża szybko go zapełniamy wraz z okolicznymi autochtonami , głównie powracającymi do domu ze szkoły młodymi Tajami. Nasza podróż do stacji Thakilen trwa pół godziny, a prowadzi głównie wzdłuż, i nad brzegiem rzeki Kwai , pomiędzy polami porośniętymi krzewami Marihuany, której obrót od ponad pół roku został w Tajlandii zalegalizowany. Czeka już na nas autokar i na dziś to już koniec atrakcji, pozostaje godzinna podróż do hotelu gdzie po kolacji będzie można skorzystać z basenu lub odpocząć przed kolejnym dniem.