Geoblog.pl    piti628    Podróże    Egipt - gorący kraj z cieplutkim morzem    Do wioski Nubijczyków

Do wioski Nubijczyków

Egipt
Egipt, Wioska Nubijczyków

Po obiedzie ruszamy na fakultatywną wycieczkę do wioski Nubijczyków- ludzi przesiedlonych z wiosek zalanych wodami jeziora Nasera po wybudowaniu na Nilu asuańskiej wysokiej tamy.Najpierw płyniemy jednak łodzią żaglową na wyspę Kitchenera (Dżazirat an-Nabatat) – tzw. „wyspa roślin”, na której znajduje się wiele okazów flory a cała wyspa to jeden ogród botaniczny. Po krótkim spacerze po wyspie wsiadamy na elukę (łódź motorową) i płyniemy w górę Nilu, w stronę tamy. Pośród przewężeń między skałami dopływamy do ładnej plaży przy której najodważniejsi mogą zażyć kąpieli w wodach Nilu. Na brzegu wielu tubylców kąpiących się, jak również jeżdżących na wielbłądach. Ostatni etap podróży, to dopłynięcie do wspomnianej wcześniej nubijskiej wioski, wizyta w szkole z krótką lekcją alfabetu arabskiego, następnie domostwa Nubijczyków hodujących krokodyle i już po zmroku wracamy naszą łodzią, na szczęście łatwiejszą trasą do naszego statku. Po kolacji idziemy spać, ponieważ o czwartej rano czeka nas kolejny wyjazd na fakultatywną wycieczkę- do Abu Simbel