Geoblog.pl    piti628    Podróże    Egipt - gorący kraj z cieplutkim morzem    Świątynie w Luksorze i Karnaku

Świątynie w Luksorze i Karnaku

Egipt
Egipt, Luksor

Po śniadaniu jedziemy do Świątyni w Karnaku która jest jednym z dwóch (drugim jest świątynia w Luksorze znanej także jako Świątynia Narodzin Amona, ) najważniejszych zabytków wschodniego brzegu Teb.Świątynie Amona w Luksorze i Karnaku połączone są ze sobą aleją procesyjną długości ok. 3,0 km, przy której stoją sfinksy. Aleja ta w chwili obecnej jest zniszczona przez wielokrotne wylewania Nilu, ale są coraz większe przymiarki do jej odbudowy by obie świątynie połączyć tak jak były połączone w czasach faraonów. My ten dystans pokonujemy busem zahaczając jeszcze o wytwórnię papirusu, którym już nikt nie jest zainteresowany zważywszy na fakt obrażenia się na nas pana przewodnika :) . Ponad godzinkę spacerujemy pomiędzy ogromnymi kolumnami, pylonami i posągami pozostałymi w miejscu owej świątyni. Wrażenie spore jak same kolumny. Na statek wracamy wprost na obiad, a po nim niestety opuszczamy statek i jedziemy na ostatni nocleg do Hurgrady.