Geoblog.pl    piti628    Podróże    Sajgon i kawałek południowego Wietnamu.    w Nha Trang
2016

w Nha Trang

Wietnam
Wietnam, Nha Trang

Mieliśmy ruszyć o ósmej na zwiedzanie miasta.Niestety o tej godzinie mocno lał deszcz i wyjazd został przesunięty o jedną godzinę. Decyzja była słuszną, bo o dziewiątej już nie padało. Jedziemy najpierw pod pagodę Long Son gdzie najpierw oglądamy świątynię i postać leżącego Buddy (przeistaczającego się),następnie wspinamy się po 165 schodach na wzgórze na którym znajduje się posąg Buddy w pozycji siedzącej Buddy Szczęśliwego - Long Son. Następnym punktem jest kompleks świątyń Cham Ponagar. To hinduistyczne świątynie czamskie z VIII w. n.e. Do naszych czasów przetrwało tylko pięć z dziesięci różnych obiektów rozmieszczonych na wzgórzu na obszarze 500 metrów kwadratowych. Tam niestety znowu zaczyna padać deszcz, dlatego przyspieszamy podziwianie. Ostatnim punktem przed obiadem (w tym samym co dzień wcześniej miejscu) podjeżdżamy pod formację skalną Hon Chong. Jest tam naskalny punkt widokowy, na który ze względów bezpieczeństwa (deszcz, ślisko) nie mogliśmy wejść. W zamian urządzono nam krótki koncert na dziwnych instrumentach, które odegrały dla nas dwie panie i była to przyjemna muzyczka. Po tym obiad i wizyta na miejskim targowisku Dam. Po południu czas wolny, pogoda poprawiła się, więc ruszamy w miasto ;-)