Geoblog.pl    piti628    Podróże    Sajgon i kawałek południowego Wietnamu.    Okoliczne wyspy Nha Trang
2016

Okoliczne wyspy Nha Trang

Wietnam
Wietnam, Nha Trang

Poranek obudził nas słonkiem. Pięknie bo zaraz po śniadaniu odbędzie się wycieczka łodzią na pobliskie wyspy. Na pierwszej z nich otoczonej piaszczystą plażą mamy czas wolny na pływanie i łapanie promieni słonecznych. Następny przystanek obok drugiej wyspy gdzie jest czas na snorkeling na rafie koralowej oraz kilkunastominutowe pływanie łodzią o szklanym dnie. Niestety podziwiać nie ma czego, bo rafa jest dosyć zniszczona i zanieczyszczona. Zatrzymujemy się jeszcze przy chodowlanych (?) basenach-klatkach w których trzymane są wyłowione wcześniej kraby, krewetki i różne ryby, które w końcu i tak skończą na czyimś talerzu. My na lunch przepływamy obok wyspy na którą ze stałego lądu można dostać się najdłuższą na świecie nadmorską kolejką górską ( 3320 m.) Na wyspie tej znajduje się ogromny kompleks parku wodnego Vinpearl. Mieliśmy go odwiedzić drugiego dnia pobytu w Nha Trang, ale nie zebrała się odpowiednia ilość chętnych i dobrze, bo tego dnia pogoda nie zachęcała do wycieczki na baseny i tego typu atrakcje. Dzisiejszy lunch z owocami morza i odrobiną ryżu był smaczny i w większości (dla nas) premierowy. Różne "cuda" na talerzu :-). Na koniec płyniemy do widocznego w oddali Nha Trang gdzie czeka na nas autokar, który zawiezie nas do hotelu. Tam odpoczywamy chwilkę, by wyjść na spacer długim nadmorskim traktem, żeby móc nacieszyć wzrok ciekawie przystrzyżonymi drzewami i różnymi nadmorskimi budowlami, jeszcze w świetle dnia. Długi nadmorski spacer kończymy już po zmroku, przyglądając się błyskom dalekiej nadmorskiej burzy, która do nas na szczęście nie dociera a jutro czeka nas droga na pięciodniowy odpoczynek w miejscowości Mui Ne.