Geoblog.pl    piti628    Podróże    Madagaskar    Na Nosy Be

Na Nosy Be

Madagaskar
Madagaskar, Andoany

... Pozostało pocieszyć się śniadaniem, bo za chwilę odjedziemy do oddalonego o dziesięć minut jazdy portu, z którego znajomą już szybką łodzią popłyniemy na znajomą już sprzed tygodnia wyspę Nosy Be. Tak też się dzieje. Tuż po dziewiątej płyniemy oglądając z daleka domki w których dzisiaj nocowaliśmy. W porcie w Andoany podziwiamy kunszt pakowania ludzi i wszystkiego co możliwe, do starych, pozostawionych chyba jeszcze przez opuszczających Madagaskar francuzów w 1960 roku, samochodów i o jedenastej jesteśmy już w znanym nam hotelu "Bel Hotel". Dzisiaj trafia nam się w "pełni sprawny" pokoik, ruszamy zatem z dwoma innymi parami jednym tuk tukiem do oddalonego o trzy kilometry "Art Marketu", gdzie można zakupić wiele różnych pamiątek. Wracamy na obiad i sami ruszamy na pieszą wycieczkę do innej plaży, oddalonej od hotelu o dziesięć km. Udaje nam się ją odnaleźć i tutaj znowu widok nie rzuca nas na kolana. Nie wiem czy to wina przypływu, czy tak tutaj jest zawsze, ale na całej długości brzegu fale wnoszą na brzeg czarne wodorosty. Mało zachęcające do kąpieli. Dochodzimy do hotelu oznakowanego flagami naszego organizatora wycieczki (Itaka), i tam pozostajemy na krótki odpoczynek, żona na kąpiel mimo wszystko, no i pozostaje wracać do hotelu. Tym razem jedziemy "okazją" starym peugeotem 307. Mamy godzinę do ostatniej kolacji, wędrujemy zatem przez gwarne miejskie uliczki zatrzymując się na piwko w jednym z barów. Słonko już zaszło, więc szybko się ściemnia. Idziemy na kolację, po której krótkie pożegnalne posiedzenie z kilkoma parami naszej grupy i uciekamy. Trzeba się spakować i przespać przed porannym powrotem do Polski.