Geoblog.pl    piti628    Podróże    Tydzień na rowerze (790 km.)    Do Boraszyna
2019

Do Boraszyna

Polska, Boraszyn

Odjeżdżam głodny i z coraz bardziej rozładowaną baterią w telefonie.Dwadzieścia kolejnych kilometrów, w dalszym ciągu drogą krajową wzdłuż raz bliżej, a raz dalej płynącej Odry i mam Lubiąż ze słynnym Klasztorem Cystersów. Jest też Karczma Cysterska. Mogę coś zjeść i podładować baterię. Akurat wczoraj skończył się kilkudniowy Slot Art Festival 2019, i wyboru karmy za bardzo już nie było. Pojedzony żwawo ruszyłem dalej, słonko nad głową i droga w pobliżu Odry, czasami oznakowania mówiące że jadę tym szlakiem którym chciałem jechać. Niestety po dziesięciu kilometrach, ścieżka mi ginie, a przez zarośla w lesie rowerkiem się nie przebiję. Wracam kawałek i natrafiam na tablicę mówiącą o 230 kilometrowym szlaku rowerowym wzdłuż Odry. Może będzie mi łatwiej? Jakoś udaje mi się trzymać niebieskich znaczków szlakowych, jadę przez lasy i Park Krajobrazowy Doliny Jezierzycy. Jest nawet fajnie, muszę jedynie wypatrzeć przyjazne miejsce noclegowe. Przy ludziach i prądzie.Dojeżdżam do Drogi Krajowej gubiąc akurat znaczki szlaku, jest już i tak taka pora, że muszę przyspieszyć znalezienie miejsca noclegowego. Po trzech kilometrach dojeżdżam do małej wioski Boraszyn, jest tam fajne miejsce biwakowe nad starorzeczem Odry. Mnie udaje się jednak zabiwakować obok stodoły na skoszonej trawce z możliwością podłączania wszelkich ładowarek do potrzebnych mi baterii. Dziękuję życzliwym właścicielom gospodarstwa.