Geoblog.pl    piti628    Podróże    Tajlandia niby baśniowa    Na Wyspę Ko Lan
2022

Na Wyspę Ko Lan

Tajlandia, Ko Lan Island

Po śniadaniu wybieramy się na wycieczkę, jak się okazuje prawie jak większość ekipy z naszego autokaru. Najpierw minivanem który zatrzymuje się na machnięcie ręki i na dzwoneczek na żądanie końca podróży, za co bez względu na odległość zapłacić trzeba 10 Bathów czyli około 1,30 pln. :-), W porcie wsiadamy na prom, którym wraz z kilkudziesięcioma, jeśli nie kilkuset osobami popłyniemy na pobliską wyspę Ko Lan. Rejs trwa około trzech kwadransów a kosztuje tylko 4 pln. :-) . Na wyspie przemieszczamy się miejscowymi transportowcami by poznać trzy z pięciu wyspowych plaż. Tutaj piaseczek na plaży ma biały kolor i generalnie jest ładniej niż na stałym lądzie w Pattayi. Jest bardzo gorąco, co mimo pobytu w pobliżu wody, szczególnie dla mnie (przeziębienie), jest dziś dosyć wyczerpujące. Spędzamy na wyspie pięć godzin. Żona troszkę snurkuje fotografując małe rybki, a ja odchorowuję pociąg :-(. Na koniec odwiedzamy jakiś opuszczony ośrodek z kilkoma domkami w których spokojnie można by zanocować. Są łóżka , pościel, meble i potwierane drzwi…Wracamy do portu zaglądając po drodze do położonej tuż obok niego, buddyjskiej świątyni - Wat Mai Samraan. Gdy prom zapełnia się ludźmi, wracamy na stały ląd. Jeszcze krótki spacer po najsłynniejszej, i najczęściej odwiedzanej (ale raczej po zmroku) ulicy Pattayi -Walking Sreet, i wracamy do hotelu.